Všeobecné obchodné podmienky

 

  1. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané prevádzkovateľom internetového obchodu www.avel.sk:

Bio-Way SK s.r.o.

IČO: 52055256

DIČ: 2120897141

IČ DPH: SK2120897141

so sídlom: Okružná 2402/15, 960 01 Zvolen

zapísaná: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 35554/S

Kontaktné údaje:

e-mail: obchod@avel.sk

telefón: +421 907 663 776

web: www.avel.sk

(ďalej len „obchodník“)

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti obchodníka a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese www.bio-way.sk (ďalej je „internetový obchod“).

Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

 

  1. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:

  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie internetovom obchode
  • telefonicky na čísle +421 907 663 776
  • prostredníctvom e-mailu: obchod@avel.sk

Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.

Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami. Podmienkou pre naplnenie platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári:

  • meno a priezvisko kupujúceho (obchodné meno kupujúceho)
  • adresa kupujúceho (sídlo kupujúceho)
  • druh, množstvo a cena tovaru
  • telefonický a e-mailový kontakt
  • ak kupujúci nakupuje tovar na firmu musí uviesť k objednávke: obchodné meno, IČO, DIČ, platcovia DPH uvádzajú IČ DPH

Okamihom potvrdenia objednávky zo strany zákazníka je uzatvorená kúpna zmluva, ktorá je záväzná pre obe zmluvné strany. O uzavretí kúpnej zmluvy pošle predávajúci potvrdzujúci e-mail – potvrdenie prijatia objednávky. Potvrdenie o obdržaní objednávky odošle obchodník na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho.

V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky obchodníkovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o potvrdení a vyexpedovaní objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.

V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu. Obchodník informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu obchodníka.

 

 

 

Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastnostiach sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.

Celá prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.

V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej a Českej republiky. Pre jednotlivé krajiny sú uvedené jednotlivé ceny doručenia. V prípade doručenia do iných zahraničných krajín bude po dohode s kupujúcim vyčíslená suma pre zabalenie a doručenie tovaru podľa aktuálneho platného cenníka prepravcu.

Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne obchodník s kupujúcim inak.

  1. Zrušenie objednávky

Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:

  • tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
  • výrazným spôsobom sa zmenila cena dodávaného tovaru
  • tovar nie je dlhodobo na sklade

V prípade, že táto situácia nastane, kupujúci bude prostredníctvom e-mailu alebo telefonátu oboznámený o tejto skutočnosti za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť sumy alebo celú sumu za objednaný tovar, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet a k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.

Kupujúci má právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy elektronickou formou (e-mailom) alebo telefonicky, kedykoľvek pred potvrdením objednávky predávajúcim, teda pred uzatvorením kúpnej zmluvy. Zrušiť objednávku po jej potvrdení má kupujúci právo iba v prípade, ak obchodník nesplní zmluvné podmienky dodania. Zrušenie objednávky inou formou ako e-mailom alebo telefonickým kontaktom, obchodník neakceptuje. Pokiaľ kupujúci aj napriek tomu zruší potvrdenú objednávku, je obchodníkovi povinný uhradiť škodu vzniknutú týmto jednaním (dokázateľné náklady ako napríklad balné, či náklady spojené s doručením objednávky).

 

  1. Platobné podmienky a dodanie tovaru

Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho SK22 1100 0000 0029 4406 5441, vedený v Tatra Banka, a. s.
  • online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Borgun
  • dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru (u kuriéra alebo na odbernom mieste Packety)

Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.

V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.

Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.

Tovar je kupujúcemu dodaný (spôsob dopravy si kupujúci zadáva v procese realizácie objednávky):

  • Prostredníctvom DPD kuriérskej služby v rámci dodania na Slovensku. Dodanie tovaru je nasledujúci pracovný deň od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky.
  • Prostredníctvom Packety v rámci dodania na Slovensku a do Českej republiky. Dodanie tovaru je do 2 pracovných dní od potvrdenia o vyexpedovaní objednávky, ktoré bude kupujúcemu odoslané na e-mail zadaný v procese objednávky.

Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

Obchodník vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho.

Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania. Tovar je dodaný v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník. Škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, iba ak by obchodník škodu spôsobil porušením svojej povinnosti. Pri predaji tovaru v mieste podnikania, alebo v prevádzke obchodníka, kedy dochádza k osobnému prevzatiu tovaru kupujúcim, alebo ním poverenou osobou,  nadobúda kupujúci vlastnícke právo k veci až zaplatením kúpnej ceny. Do tohto okamihu môže kupujúci tovar vrátiť na pôvodné miesto. Zodpovednosť kupujúceho za škodu na tovare tým nie je dotknutá.

V prípade neprevzatia odoslanej zásielky kupujúcim, si obchodník vyhradzuje právo o uhradenie nákladov v spojení s doručením zásielky a jej vrátením (viď bod č. 6. NEPREVZATIE ZÁSIELKY).

  1. Neprevzatie zásielky

Kupujúci je povinný prevziať doručený tovar, ktorý si záväzne objednal a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu. Každá objednávka, pri ktorej kupujúci nevyužije právo zrušiť objednávku (viď bod č. 4. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY) je záväzná. Ak kupujúci napriek záväznej objednávke zásielku neprevezme, jeho objednávka bude stornovaná. Pri neprevzatí tovaru, ktorý si kupujúci objednal, a následnom stornovaní objednávky, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s balením, odoslaním a vrátením tovaru. Suma bude vyfakturovaná a faktúra zaslaná na e-mail kupujúceho.

V prípade, že si kupujúci želá znova zaslať tú istú neprevzatú zásielku, je povinný kontaktovať obchodníka a požiadať o opätovné zaslanie zásielky. Pri opätovnom zaslaní zásielky bude kupujúcemu znova účtovaný poplatok za poštovné a balné. Zároveň si obchodník vyhradzuje právo požiadať o úhradu takejto zásielky i ďalších zásielok pre tohto zákazníka vopred na účet obchodníka.

 

  1. Odstúpenie od zmluvy

Ustanovenie tohto článku obchodných podmienok sa vzťahuje na kúpne zmluvy uzatvárané kupujúcim ktorý je spotrebiteľom (ďalej aj „spotrebiteľ“ alebo „kupujúci – spotrebiteľ“).

Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa okrem zmluvy uvedenej v § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

V prípade, že je zmluva uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (t. j. v zmysle týchto podmienok), má kupujúci – spotrebiteľ právo od uzatvorenej zmluvy do:

  1. a) 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom
  2. b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa predchádzajúcej vety tohoto bodu podmienok.

Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie práve na odstúpenie od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa Čl. VII. ods. 1 písm. a) obchodných podmienok, alebo 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa Čl. VII. ods. 1 písm. b) týchto obchodných podmienok. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety tohto bodu podmienok, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa Čl. VII. odseku 1 týchto obchodných podmienok.

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, môže odstúpiť od zmluvy len v prípadoch stanovených Obchodným zákonníkom.

 

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

 

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

 

Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť taktiež v zmysle § 624 ods. 1 Občianskeho zákonníka.

Ak odstupuje kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, môže túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy dostupného tu, elektronicky na e-mailovú adresu obchod@avel.sk alebo zaslaním odstúpenia na adresu  Bio-Way SK s.r.o., Strážska cesta 22, 960 01 Zvolen.

Odstúpiť od zmluvy však možno aj akýmkoľvek iným spôsobom, prostredníctvom ktorého bude jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho – spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Pri odstúpení je kupujúci – spotrebiteľ povinný uviesť číslo objednávky, dátum nákupu, číslo účtu na vrátenie peňazí a predložiť originál dokladu o kúpe tovaru. Zásielky, z ktorých nie je zrejmé, prečo boli predávajúcemu zaslané, sa vrátia odosielateľovi.

Vzhľadom na to, že v prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí obchodník kupujúcemu – spotrebiteľovi a kupujúci – spotrebiteľ predávajúcemu všetky prijaté plnenia. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zároveň od začiatku aj každá doplnková zmluva, súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci – spotrebiteľ odstúpil.

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto článku, zaväzuje sa kupujúci – spotrebiteľ neodkladne po odstúpení od zmluvy, najneskôr do 14 dní od odstúpenia, odovzdať alebo zaslať tovar späť na adresu: Bio-Way SK s.r.o., Strážska cesta 22, 960 01 Zvolen, kde obchodník bez zbytočného odkladu posúdi stav vráteného tovaru. Pre vrátenie plnej sumy musí byť tovar zaslaný späť predávajúcemu v neporušenom stave, nepoškodený, kompletný (vrátane prípadného príslušenstva a všetkých poskytnutých dokladov).

V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu neúplný, poškodený či viditeľne opotrebovaný, môže obchodník požadovať od kupujúceho – spotrebiteľa náhradu vzniknutej škody. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný nahradiť najmä náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare. Úhrada týchto nákladov a škody sa môže uskutočniť aj tým, že sa kúpna cena, ktorú obchodník v prípade odstúpenia vráti, o tieto náklady a škodu zodpovedajúcim spôsobom zníži.

Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, je obchodník povinný vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.

Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa predchádzajúceho odseku  v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

Obchodník je však oprávnený pozdržať vrátenie zaplatených finančných prostriedkov až do času, pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ nedoručí tovar, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy alebo nepreukáže jeho odoslanie predávajúcemu (ibaže by sa jednalo o tovar nadobudnutý na základe zmluvy uzatvorenej pri predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou). Na vrátenie platieb sa použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý kupujúci – spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak sa strany nedohodnú inak.

Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote do 14 dní odo dňa, odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.

Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, sa zakazuje.

Obchodník má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak sa stane plnenie nemožným a ak sa nedohodne s kupujúcim na novom plnení (napr. dodaní iného tovaru). V prípade, že došlo k výraznej k zmene ceny materiálu potrebného na výrobu tovaru, k nemožnosti dodania materiálu potrebného na výrobu tovaru, prípadne sa objednávka dá realizovať len čiastočne, má obchodník právo kúpnu zmluvu po dohode s kupujúcim modifikovať alebo od nej odstúpiť. V prípade že obchodník odstúpil od zmluvy podľa tohto bodu a kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, prevedie sa mu táto suma bezodkladne späť na jeho účet alebo adresu.

Obchodník je oprávnený od zmluvy odstúpiť tiež v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne inej ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru sa považuje napríklad mylné uvedenie desatinnej čiarky a iné zjavné chyby v písaní a to napr. uvedených ceny 1,00,- € v prípade tovaru, ktorého obvyklá cena je 1000,- € a pod.. V prípade, že táto situácia nastane, obchodník bude neodkladne kontaktovať kupujúceho s cieľom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú kúpnu cenu, prevedie sa mu táto suma späť na jeho účet alebo adresu v najkratšom možnom termíne.

 

  1. Práva z vadného plnenia a reklamačný poriadok

Ustanovenie tohto článku obchodných podmienok sa vzťahuje na kúpne zmluvy uzatvárané kupujúcim – spotrebiteľom.

 

Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci

 

Obchodník zodpovedá kupujúcemu – spotrebiteľovi za to, že v čase, keď kupujúci – spotrebiteľ tovar prevzal,

  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca popísal alebo ktoré spotrebiteľ očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy tovaru,
  • sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
  • tovar zodpovedá akosťou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve a miere a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov,
  • tovar nemá právne vady.

 

V prípade, ak by predmetom kúpnej zmluvy bol použitý tovar, obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté jeho predchádzajúcim používaním alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu, obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Obchodník taktiež nezodpovedá ani za vady tovaru, na ktoré bol spotrebiteľ pri uzatváraní kúpnej zmluvy upozornený.

Za vadu tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby:

  1. v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania,
  2. v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený,
  3. v dôsledku akéhokoľvek poškodenia spotrebiteľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

Lehoty na uplatnenie reklamácie (záručná doba)

Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práv zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia do dvoch rokov od dodania tovaru, ak nie je uvedené inak.

V prípade, ak je predmetom kúpnej zmluvy použitý tovar, obchodník a kupujúci – spotrebiteľ sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov.

Lehota na uplatnenie práva z vád tovaru (reklamácie) začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim – spotrebiteľom.

Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili počas jej trvania. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sa dodávajú postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.

Kupujúci – spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci – spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci – spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.

Postup pri reklamácii

Vady tovaru kupujúci – spotrebiteľ uplatní u obchodníka bez zbytočného odkladu potom, ako vadu tovaru zistil. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie (emailom na obchod@avel.sk) na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho – spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

Tovar musí byť v úplnom stave. Je vhodné (nie však povinné) tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru.

Ku každej položke je kupujúci – spotrebiteľ povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u obchodníka a dodať informácie a doklady:

  • meno, priezvisko kupujúceho – spotrebiteľa,
  • telefónny kontakt alebo e-mail kupujúceho – spotrebiteľa,
  • číslo objednávky,
  • čo najvýstižnejší opis vád (a to najmä z dôvodu, že obchodník sa bude zaoberať iba opísanými vadami),
  • uplatňovaný nárok (návrh riešení),
  • číslo účtu pre prípadné vrátenie peňažných prostriedkov,
  • doklad o vlastníctve tovaru.

Obchodník zároveň odporúča, aby kupujúci – spotrebiteľ pri reklamácií doložil aj čo možno najpodrobnejšie fotografie tovaru a jeho vád, z dôvodu lepšieho posúdenia a vyhodnotenia reklamácie.

Poučenie kupujúceho – spotrebiteľ

Ak kupujúci – spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec je povinný poučiť kupujúceho – spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru v záručnej dobe podľa príslušných právnych predpisov.

Písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie

Ak uplatňuje kupujúci – spotrebiteľ práva z chybného plnenia (tovar reklamuje), je obchodník povinný kupujúcemu – spotrebiteľovi vydať bez zbytočného odkladu potom, kedy kupujúci – spotrebiteľ uplatnil právo z chybného plnenia, písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci – spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci – spotrebiteľ požaduje.

Ak je reklamácia uplatnená prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu – spotrebiteľovi ihneď, resp. bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

Potvrdenia o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci – spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Lehota na vybavenie reklamácie

Ak je kupujúci – spotrebiteľ, spôsob vybavenia reklamácie bude určený bez zbytočného odkladu, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v obzvlášť zložitých prípadoch, najmä ak by malo ísť o komplikované technické zhodnotenie stavu tovaru, môže byť lehota na určenie spôsobu vybavenia reklamácie až 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim – spotrebiteľom. Obchodník v písomnom potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

Nároky z vád

Ak ak má tovar pri prevzatí kupujúcim – spotrebiteľom vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na:

  • bezplatné, včasné a riadne odstránenie reklamovanej vady opravou, ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť,
  • výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, závažnosť vady alebo povahu tovaru.

Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu – spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu – spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci – spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

Ak tovar predávaná za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci – spotrebiteľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo osobe. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.

V prípade, že kupujúci – spotrebiteľ nebude poskytovať predávajúcemu potrebnú súčinnosť, počas omeškania kupujúceho – spotrebiteľa s dodaním chýbajúcich podkladov na posúdenie reklamácie nebežia predávajúcemu lehoty pre rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovené zákonom a týmito obchodnými podmienkami.

Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

Vybavenie reklamácie

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch však možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, nie však v lehote dlhšej ako 30 dní od uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

Po uplynutí lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť, má kupujúci – spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Vybavením reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania:

  1. odovzdaním opraveného tovaru,
  2. výmenou tovaru,
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  5. písomnou výzvou na prevzatie plnenia,
  6. alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

O spôsobe vybavenia reklamácie je obchodník povinný informovať kupujúceho – spotrebiteľa telefonicky, SMS alebo na e-mail kupujúceho – spotrebiteľa uvedený pri uplatnení reklamácie.

Kupujúci – spotrebiteľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť a to v primeranej lehote, ktorú obchodník uvedenie pri oznámení o vybavení reklamácie. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci – spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho – spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu – spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci – spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci – spotrebiteľ povinný predložiť doklad, na základe ktorého bol tovar prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu – spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie a to v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Záručný list

Ku každému tovaru sa prikladá faktúra a dodací list, ktorý môže slúžiť ako záručný, pokiaľ sa tento vzhľadom na povahu tovaru nepriloží.

Podanie reklamácie

Kupujúci – spotrebiteľ môže oprávnenú reklamáciu podať jednou z nasledujúcich možností:

  • poštou, pričom vzhľadom na možnosť straty poštovej zásielky obchodník odporúča jej zaslanie aspoň doporučeným listom, na adresu Bio-Way SK s.r.o., Strážska cesta 22, 960 01 Zvolen, a to spoločne s kópiu dokladu o kúpe tovaru a opisom dôvodov reklamácie,
  • osobne na adrese Strážska cesta 22, 960 01 Zvolen a to prítomnej osobe poverenej vybavovať reklamácie
  • e-mailom na adrese obchod@avel.sk

 

Povinnosť kupujúceho – spotrebiteľa poskytnúť súčinnosť

Kupujúci – spotrebiteľ sa zaväzuje v prípade reklamácie poskytnúť súčinnosť obchodníkovi. V prípade dodania nedostatočných podkladov alebo informácií pre posúdenie reklamácie je obchodník povinný bez zbytočného odkladu, kupujúceho – spotrebiteľa informovať o nutnosti doloženia ďalších podkladov alebo informácií.

V prípade, že kupujúci – spotrebiteľ nedodá požadované podklady, neposkytne súčinnosť obchodníkovi a obchodník tak nebude schopný reklamáciu posúdiť ani o nej rozhodnúť. Počas omeškania kupujúceho – spotrebiteľa s dodaním chýbajúcich podkladov neplynú predávajúcemu lehoty pre rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovenej zákonom a týmito obchodnými podmienkami.

Právo z chybného plnenia kupujúcemu – spotrebiteľovi nenáleží, pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má chybu, alebo pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ chybu sám spôsobil.

 

Upozornenie obchodníka

Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vady môže zaniknúť, ak bola vada spôsobená zo strany kupujúceho – spotrebiteľa:

  • neodborným zaobchádzaním či obsluhou, použitím, ktoré je v rozpore s pravidlami používania tovaru,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú parametrom a určeniu tovaru,
  • tovar bol poškodený vonkajšími udalosťami, ako sú prírodné živly,
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s pravidlami používania tovaru.

Zamietnutie reklamácie.

Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu – spotrebiteľovi. Ak kupujúci – spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

 

  1. Mimosúdne (alternatívne) riešenie sporov

V prípade že kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, akým obchodník vybavil vytknutie vád tovaru alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to na adresu sídla predávajúceho alebo prostredníctvom telefónneho čísla alebo e-mailu uvedeného pri identifikačných údajoch obchodníka na začiatku týchto podmienok.

Ak obchodník na žiadosť kupujúceho – spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky.

 

Zoznam je dostupný na stránke:

http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .

 

  1. Ochrana osobných údajov

Kupujúci berie na vedomie, že osobné údaje poskytnuté na základe vykonania objednávky alebo iným súvisiacim spôsobom, sú obchodníkom spracúvané v súlade s platnou legislatívou na úseku ochrany osobných údajov. V tejto súvislosti obchodník odkazuje kupujúceho na samostatnú úpravu ochrany osobných údajov (dostupnú tu).

  1. Orgán dozoru

Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho voči kupujúcemu (spotrebiteľovi) vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, konkrétne pracovisko Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj: Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1, tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73.

  1. Záverečné ustanovenia

 

Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

Obchodník v súlade s ust. § 2 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúceho – spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať kódex správania.

 

Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

 

Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

 

Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

 

Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom: 13.8.2025